Make me dance!

Tänk hur mycket tid man egentligen lägger på sitt utseende. Jag vet inte hur det är med er men jag går upp klockan 06.00 för att göra mig klar inför skolan. Jag har alltså två timmar på mig att fixa mig. Jag provar det mesta som finns i min garderob. Det är svårt att känna sig bekväm i sina kläder när man inte är nöjd med sig själv. Det finns alltid något fel, jag tycker alltid att jag ser tjock ut. Inget skall sitta åt, kläderna skall dölja min kropp.

Ibland blir jag arg på allt det ytliga, jag skulle vilja vara en sådan person som inte bryr sig om vad andra tycker och tänker om mig. Jag är totalt tvärt om, jag bryr mig för mycket om vad andra tycker och tänker om mig. En blick från en okänd person kan jag tolka som "- Nej, han eller hon tycker att jag är jätte ful och tjok." Jag tror inte jag är ensam om att tänka så. Men tänk så mycket onödig energi vi lägger på att tänka vad andra tycker om oss. Vore det inte bättre att kunna älska sig själv fullt ut utan att behöva ta hänsyn till andras åsikter.

Har man ett kaos moln i kroppen så tror jag att man vill ha en perfekt utsida. Den fina utsidan kan då kompensera upp för all kaos som finns inuti. I min kropp finns det ett oväder med kaos, detta kontrolerar jag med att nå min perfektion. Väljer jag bort mat har jag min hunger som tar all koncentration. Jag är taggad och peppad att nå mitt mål. Inget mer misslyckande nu!



Love Jonna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0